Kuinka hoitaa selkä kuntoon takaketjusta – yksilöllisesti

Kuinka hoitaa selkä kuntoon takaketjusta – yksilöllisesti

80 % suomalaisista kärsii selkävaivoista jossain kohtaa elämäänsä. Eli tämä on aihe joka oikeastaan jokaisen tulisi huomioida. Itselläni on pieni pullistuma selässä ja siksi minun on hoidettava selkääni todella tarkasti. Tärkein asia on pitää takimmainen suora fascialinja auki, koska jos se jumittaa, eivät tukilihaksetkaan toimi.

Vaikka sinulla ei olisikaan ongelmia selän kanssa vielä, tämä on hyvä juttu sisällyttää jokaiselle omaan treeniin ja jokaisen ammattilaisen on hyvä tsekata kaikilta asiakkailta (onnistuu myös ryhmätunnilla)

Tässä on helppo keino testata ja hoitaa takaketjua rullalla todella tehokkaasti. 

Videolla yksinkertainen keino millä testaat mitä kohtaa kannattaa rullata ja onko rullauksesi tehokas, eli toimiiko se vai voiko se ehkä jopa heikentää kehon tilaa. (jos rullaat liian kovaa)

Katso ja kokeile tämä parin minuutin video:

Tekniikkaa voit kokeilla heti ja huomaat muutoksen minuuteissa.

Jos haluat kokonaisen viikon treeniohjelman aktiiviseen palautumiseen, voit tilata sen tästä!

Ohjelma on ilmainen. Se on osa kokonaisuutta, mutta ilmainen viikko ei sido sinua mihinkään.

Hyvää selkäterveyttä!

Jukka

Vastaa

%d bloggaajaa tykkää tästä: